۱۳۸۹ آبان ۱۵, شنبه

هاشمی تاوان کدام اشتباهاتش را می دهد ؟!

در دیداری که چندی پیش آیت الله موسوی اردبیلی با اکبر هاشمی رفسنجانی داشته ،نکاتی را پیرامون اشتباهات تاریخی هاشمی به وی متذکر شده است .
به گزارش ارتش سری در خلال این دیدار که در منزل رییس مجلس خبرگان رهبری برگزار شده است ، آیت الله موسوی اردبیلی اوضاع کنونی هاشمی را ما حصل پنج اشتباهی می داند که وی در سالهای نخستین انقلاب مرتکب شده است ،
1- در روزهای نخستین انقلاب آیت الله خمینی هیچ گونه آشنایی با شخص سید علی خامنه ای نداشته است ، فراهم ساختن مقدمات آشنایی آیت الله خمینی با سید علی خامنه ای توسط اکبر هاشمی رفسنجانی صورت گرفته است .
2- در انتخاب سید علی خامنه ای به عنوان امام جمعه ی تهران نیز اکبر هاشمی رفسنجانی نقش به سزایی داشته است به گونه ای که حتی آیت الله منتظری را نیز مجبور به اقامه ی نماز پشت سر آیت الله خامنه ای کرده است .
3- آیت الله خمینی در سالهای نخستین پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکید داشته اند که رییس جمهور از بین روحانیون نباشد ، اما با توجیهاتی که هاشمی در آن روزها بیان داشته و شرایط کشور را بحرانی عنوان کرده است نهایتاً موفق به کسب رضایت آیت الله خمینی و نهایتاً به ریاست جمهوری رساندن سید علی خامنه ای می شود.
4- در بازنگری قانون اساسی در سال 68 ، گروهی که وظیفه ی انجام این بازنگری و به همه پرسی گذاشتن آن را بر عهده داشت - که آیت الله موسوی اردبیلی نیز یکی از اعضای این گروه بوده است - تصمیم می گیرد که دوره ی رهبری 10 ساله باشد که با مخالفت هاشمی رفسنجانی و لابی هایی که وی انجام می دهد این بند از مواد بازنگری حذف می شود .
5 - و نهایتاً پس از فوت آیت الله خمینی زمانی که مجلس خبرگان رهبری مشغول بررسی شرایط برای انتخاب رهبر بوده است رفسنجانی با نقل قولی کذب از آیت الله خمینی شرایط را برای رهبری سید علی خامنه ای محیا نموده است.
آیت الله موسوی اردبیلی از جمله مراجعی است که در سفر اخیر سید علی خامنه ای به قم از دیدار با وی امتناع کرده است. /پایان خبر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر